Krecik i cyferki – aplikacja do nauki liczenia (Android/iOS)
Krecik i cyferki to edukacyjna gra dla najmłodszych, oparta na oryginalnych ilustracjach Zdenka Milera. Aplikacja uczy rozpoznawać cyfry i liczyć od 1 do 10.
Ważnym zadaniem, które postawiliśmy przed sobą, było oddanie klimatu starej lubianej bajki. Dostaliśmy skany oryginalnych ilustracji Zdenka Milera, i poświęciliśmy dużo czasu i wysiłku na to, żeby zachować ręcznie malowane tła, i żeby one ładnie wyglądały na ekranach smartfonów i tabletów. Postacie natomiast zostały wiernie odwzorowane i starannie wykonane w wektorach, dzięki czemu mogliśmy je zaanimować. Wszystkie dodatkowe detale oraz elementy interfejsu tworzyliśmy z myślą o tym, by nie dominowały i nie odciągały uwagę dziecka, lecz były ciekawym akcentem, pasującym do całości. W wyniku powstało niezwykłe połączenie ilustracji wykonanych techniką tradycyjną i grafiki komputerowej. Mamy nadzieję, że tym projektem przyczynimy się do przekazania dobrej tradycji, i dzieci polubią postać Krecika tak samo, jak kiedyś ich rodzice, tylko w bardziej współczesnej formie:)
Gra jest oparta na prostym mechanizmie odpowiednim dla najmłodszych dzieci. Na każdej planszy należy przeciągnąć postaci albo przedmioty w docelowe miejsce, na ekranie w tym czasie wyświetla się odpowiednia cyfra, a lektor liczy „jeden, dwa, trzy…”.
Zadania są ubrane w proste historyjki: pomagamy Krecikowi schować się przed deszczem, uwalniamy rybki z sieci, zbieramy owoce do koszyka Jeża lub truskawki dla Myszki. Więc przede wszystkim to dobra zabawa z nauką w tle. Tu nie ma niepoprawnych odpowiedzi, ograniczeń czasowych albo rywalizacji. Dziecko samo wybiera cyferkę i spędza nad nią tyle czasu, ile chce.
Dzięki aplikacji można nauczyć się liczyć w pięciu językach: angielskim, czeskim, polskim, rosyjskim i chińskim.
Aplikacja w sklepach:
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.playway.dardanele.CountWithLittleMole
App Store: https://itunes.apple.com/us/app/count-with-little-mole/id1165337944
Zakres prac:
idea, projektowanie, optymalizacja oryginalnych ilustracji, ilustracje, animacja, udźwiękowienie, implementacja, testowanie, wdrożenie.